Autoturismul de clasă B Lancia Ypsilon, care va fi prezentat, în premieră mondială, la Salonul auto de la Geneva de luna viitoare, urmează a fi comercializat și de Chrysler, parterenul american al grupului Fiat. Sursa: LANCIASursa: LANCIASursa: LANCIASursa: LANCIASursa: LANCIA
1 /.
Fiat a avut nevoie de opt ani pentru a schimba gama Lancia Ypsilon, una foarte apreciată de publicul feminin.
Acum când, în sfârșit, a făcut-o, se poate spune că grupul auto italian s-a străduit să vină cu cât mai multe noutăți.
Noua generație a modelului premium italian de clasă mică, pregătită pentru premiera oficială care va avea loc, luna viitoare, la Salonul auto de la Geneva, promite câteva surpize.
Acestea sunt primele imagini oficiale cu autoturismul ce va fi comercializat și de Chrysler, partenerul american al grupului Fiat.
Cu o lungime de 3,84 metri, noul Ypsilon este propus publicului, petru prima oară în istoria de 25 de ani a gamei subcompacte Lancia, cu o caroserie în cinci uşi.
Lancia a preluat găselnița introdusă de Alfa Romeo 147 (care poate fi regăsită și la succesorul compactului italian, Giulietta) – cu un mâner dedicat portierelor din spate aplicat în vecinătatea montantul C.
Grila frontală a fost reconturată. Cel mai probabil, versiunile produse pentru pieţele din Marea Britanie şi Irlanda, unde Ypsilon va purta logo-ul Chrysler, vor etala un design diferit.
Noul Ypsilon folosește o versiune evoluată a platformei pe care este construit Fiat 500, una preluată, la vremea ei, de la Panda.
Micul model Lancia va fi pus în mișcare de cel mai puțin poluant motor pe benzină al momentului, celebrul TwinAir de 0.9 litri, în doi cilindri, lansat pe gama Fiat Cinquecento.
Gama de motorizări va fi completată cu unitățile 1.4 MultiAir și 1.3 Multijet (turbosie