- Cultural - nr. 721 / 14 Februarie, 2011 Marti seara, in Sala mica a Teatrului National, s-a jucat "Butoiul cu praf de pusca", in regia lui Sorin Misiriantu, "spectator" si el al propriei creatii dupa un an de absenta din Targu-Mures, prezenta sa fiind de-a dreptul sarbatorita dupa spectacol, la o "masa rotunda" . Este o montare foarte dinamica, nu seamana cu altele, regizorul este foarte original, in ciuda tineretii, este un spectacol de succes, mai ales pentru tineri, care au ras cu pofta, dar au si asistat uimiti la scenele de violenta verbala si fizica, insa a fost apreciat si de generatia matura, fiindca a continut si interpretari de exceptie ale acestei generatii, cum a fost cea a lui Edi Marinescu, la fel ca in premiera "Orasul nostru". Ionela Nedelea face aici un rol de "victima" a violurilor si agresiunilor de tot felul, care m-a dus cu gandul la genul de rol asemanator interpretat de aceeasi in "Romanie draga, Elvetia mea"- acolo este omorata de-a dreptul, fiind prea fragila pentru o lume in care cei buni nu au loc. Agresiunile din acest spectacol - confirma si impresarul Florin Toderel, care a fost militar in Kosovo - sunt reale. Spectacolul "Butoiul cu praf de pusca", incepand cu harta statului respectiv si imaginile proiectate pe ecran, de la nunta pana la jocurile mirilor Ionela Nedelea-Costin Gavaza, filmate la Bezid, fondul sonor specific balcanic si interpretarile remarcabile ale actorilor, care si canta foarte bine, dar au si un joc scenic remarcabil (Csaba Csugulitu joaca mult intr-o limba care nu este cea materna _ in foarte multe spectacole) avand si o regie foarte inteligenta (a realizatorului "Domnisoarei Nastasia"), este unul care se joaca de mai multi ani pe scena mica a Teatrului National, cu "priza" la public, desi detroneaza ...visul american. Ionela Nedelea spune ca este "un spectacol care surprinde exact viata de imediat dupa razboi, s