Primii doi transportatori rutieri de persoane din România aşteaptă în acest an o creştere cu peste 10% a afacerilor, dar factorii pe care se bazează companiile de profil sunt complet diferiţi.
Astfel, în timp ce unul dintre ei mizează pe reducerea efectelor crizei, celălalt ia în calcul tocmai situaţia economică precară, care îi va îndemna pe români să călătorească în căutare de locuri de muncă.
"Sperăm într-o majorare a cifrei de afaceri cu circa 10% în 2011, pe fondul reducerii efectelor crizei economice", a declarat Daniel Micu, administratorul companiei Atlassib, deţinută de omul de afaceri sibian Ilie Carabulea.
Altassib este liderul pieţei transporturilor rutiere de persoane din România, înregistrând anul trecut o cifră de afaceri de 275 mil. lei (aproximativ 65 mil. euro), în creştere cu 2,2%.
Plecarea unora, şansa altora
Tot o creştere de peste 10%, dar bazată pe cu totul alte argumente, aşteaptă şi Dragoş Anastasiu, proprietarul companiei Eurolines, numărul doi pe piaţa de profil, cu afaceri de 9,5 milioane de euro anul trecut. "Credem că cifra de afaceri va creşte pe fondul problemelor economice din România. Şansele multora în ţară, în ceea ce priveşte locul de muncă, sunt destul de puţine, în timp ce multe ţări centrale şi vest-europene au ieşit din criză şi au nevoie de angajaţi. Cei care nu găsesc în România încep din nou să caute alternativă în exterior. Acesta este factorul principal, la care se adaugă faptul că multe firme mici au probleme în gestionarea propriei afaceri", a declarat Anastasiu.
Dacă reprezentantul Altassib crede că tarifele se vor menţine la nivelul din 2010 în acest an, proprietarul Eurolines estimează o creştere de minimum 5-10% în acest an, determinată de scumpirea combustibilului. Cu 35 de rute internaţionale deservite de 200 de autocare, Atlassib nu şi-a propus în acest an noi destinaţii,