Bancpost va rămâne o bancă universală şi are plan de creştere pe retail, însă trebuie să îşi îmbunătăţească prezenţa şi pe celelalte segmente, spune Peter Weiss, un bancher cu tradiţie de "corporate", care a preluat conducerea băncii la începutul acestui an.
"Vrem să creştem pe retail, dar şi să ne întărim poziţia pe alte segmente. Coloana vertebrală a dezvoltării economiei vor fi firmele mici şi mijlocii şi vrem să fim şi noi parte în asta", a spus Weiss la sfârşitul săptămânii trecute, într-o întâlnire cu jurnaliştii, prima organizată de la preluarea mandatului.
Între 2005 şi 2009 Weiss a condus operaţiunile filialei locale a olandezilor de la ABN Amro (preluată la sfârşitul lui 2008 de britanicii de la RBS), o bancă cu o tradiţie puternică pe zona de corporate, dar fără operaţiuni de retail de mare anvergură. După încheierea mandatului la Bucureşti, Weiss a plecat în Grecia, unde a fost recrutat de grupul Eurobank, acţionarul majoritar al Bancpost, primind iniţial atribuţii ne-executive în supravegherea operaţiunilor din România şi Bulgaria.
El a preluat acum conducerea unei bănci care vine după un proces dureros de reaşezare a operaţiunilor, care a inclus disponibilizarea a circa 10% din personal şi închiderea unor unităţi.
"Va trebui să comunicăm mai clar pe segmentele unde avem poziţii puternice. Nu vrem să vindem un singur produs clientului, ci să îi punem la dispoziţie, cu ajutorul grupului Eurobank, toate instrumentele financiare de care are nevoie", afirmă Weiss.
Bancpost operează o reţea de 286 de unităţi de retail şi 16 centre dedicate clienţilor corporate.
El nu a precizat încă obiective clare ale mandatului său, menţionând doar că va dezvolta relaţii "multi-produs, comprehensive", atât cu clienţii de retail, cât şi corporate. O primă modificare va fi ca agenţiile de retail să înceapă să ofere servicii şi pentru clienţi