Românii sunt îngrijoraţi în privinţa costurilor roaming în proporţie de 63%, însă suedezii îşi fac probleme în proporţie mult mai mare, arată un studiu publicat astăzi de Comisia Europeană.
În România, 16% dintre utilizatorii de telefoane mobile "nu sunt deloc îngrijoraţi" de costul facturii după o vizită în străinătate. 63% dintre români îşi fac, însă griji, dar cifra este oarecum mică în comparaţie cu cea a Suediei, unde 81% dintre utilizatorii de telefoane mobile preferă să îşi lase aparatele acasă, de frica facturilor prea mari.
Citeşte şi: Dezbateri pentru eliminarea tarifului la roaming în Europa
Conform studiului Comisiei Europene, 10% dintre europeni îşi închid telefoanele mobile sau pur şi simplu le lasă acasă atunci când se află în străinătate, pe când 2% îşi cumpără o cartelă SIM din ţara în care călătoresc. Cu toate acestea, peste 74% dintre europeni îşi folosesc funcţia roaming a telefonului mobil chiar şi în afara ţării, atât pentru apeluri(49%), cât şi pentru mesaje text(45%) şi servicii de Internet(7%).
În ceea ce priveşte utilizarea Internetului de pe telefoanele mobile în străinătate, 18% dintre europeni consideră că este mult prea scump, 15% cred că preţurile sunt decente şi 29% nu cunosc deloc preţurile.
Românii preferă apelurile directe mesajelor scrise
Dintre toate opţiunile pe care le au la dispoziţie, românii preferă să dea telefoane atunci când se află în străinătate. Irlandezii, maltezii, slovacii şi britanicii trimit mai degrabă mesaje text, iar olandezii, italienii, austriecii şi ungurii decid să folosească atât apelurile, cât şi mesajele scrise. Portughezii, bulgarii, francezii, danezii, nemţii şi britanicii sunt cei care de fapt nici nu îşi împachetează telefonul în bagaje atunci când pleacă peste hotare, din pricina costurilor care ar putea apărea. În jur de 72% de europeni îşi în