Ministrul Anca Boagiu a declarat că nu există niciun ban pentru Bechtel, constructorul autostrăzii Transilvania, cel puţin până în vară.
„Lucrările pentru tronsonul Suplacu de Barcău - Borş (zona de nord-vest a autostrăzii) nu pot fi demarcate, pentru că momentan nu există bani. Până în iunie cel puţin (la rectificarea bugetară - n.n.) nu se va întâmpla nimic cu Autostrada Transilvania", recunoaşte Boagiu, citată de Ziarul Financiar.
În 2004, când fostul premier Adrian Năstase a semnat contractul pentru Autostrada Transilvania, cu Bechtel, oficialii de la Bruxelles i-au transmis acestuia că proiectul nu va avea suportul Uniunii. Aceştia i-au sugerat să mai aştepte până la integrarea României în UE, dată după care Bucureştiul urma să primească fonduri europene pentru autostrăzile ce urmau să fie construite pe coridoarele paneuropene. Bruxellesul sugera că va fi împovărător, din punct de vedere financiar, pentru România să construiască ea singură o autostradă pe o rută atât de dificilă. Din autostrada de 415 kilometri care urma să fie inaugurată, potrivit datelor iniţiale, în 2012, s-au construit abia 52 de kilometri.
„Ceea ce a spus Bruxellesul atunci s-a adeverit. Autostrada Transilvania are o istorie neplăcută. În această perioadă suntem în discuţii cu Bechtel, astfel încât contractul să intre în normalitate. A existat, iniţial, şi problema că nu ştiam exact traseul acestei autostrăzi. Acum se ştie, dar nu continuăm să lucrăm decât după definitivarea discuţiilor cu Bechtel şi ceea ce ne bucură este faptul că în sfârşit a existat o deschidere din partea acestei firme. Autostrada Transilvania asigură o legătură importantă, cu Ungaria, dar această legătură trebuie să fie una care se construieşte în condiţii de eficienţă economic“, spune Anca Boagiu.
Şi tronsonul Comarnic-Braşov „a îngheţat“
Veştile bune nu vor veni foarte repede nici în