Mihai Matyas, cel care conduce de aproape un an operatiunile La Fantana, liderul pietei de distributie si imbuteliere de apa naturala in sistem watercooler, sustine ca aceasta criza financiara nu a reprezentat o schimbare in rau, ci mai degraba a insanatosit mediul de afaceri.
“Au fost mult mai multe cai gresite de a face afaceri inainte. Criza financiara ne-a facut mai destepti si mai gospodari. Cei care au disparut din piata au fost prea lacomi sau prea entuziasti. Nu cred ca a avea entuziasm este un lucru rau, insa nu si atunci cand este dus la extreme”, declara Mihai Matyas.
Intr-un interviu anterior, Matyas afirma ca in prezent gradul de incertitudine este legat de momentul in care se va relua cresterea economica si la ce nivel, fata de perioada ’96-’98, cand principala problema cu care se confruntau companiile active in mediul de afaceri din Romania era instabilitatea valutara.
2010 a fost un an foarte dificil, sustine Matyas, argumentand prin faptul ca din cele 80 de segmente ale pietei, cu exceptia tigaretelor si bauturilor alcoolice, 75 au inregistrat scaderi ale afacerilor.
“Cred ca in 2011 va fi mai bine decat in 2010, desi nu extraordinar, intrucat nu vad niciun motor care sa impulsioneze economia. Cred ca va fi un an mai bun pornind de la faptul ca ce a fost de asezat si limpezit in companii s-a realizat. Cred ca pentru 2011 managementul companiilor a abordat cu mai multa incredere bugetul bazat pe experienta din 2009 si 2010. Criza ne-a facut mai destepti”, crede Matyas.
In ceea ce priveste piata de distributie si imbuteliere de apa naturala in sistem watercooler, managerul La Fantana estimeaza o scadere valorica de 1-2% in 2010, respectiv o stagnare din punct de vedere volum. Potrivit datelor furnizate de companie, in Romania existau in 2009 aproximativ 82.000 de watercoolere, pe o piata cu un volum de 125 mil. litri