Milioane de familii din Marea Britanie plătesc facturi la gaze "umflate", cu mult peste consumul lor real. Motivul este numărul mare de contoare defecte, care depăşesc sensibil eroarea de 2% tolerată în cazul unor astfel de aparate de măsură, scrie publicaţia Daily Mail. Unul din şase contoare aparţinând celei mai mari companii locale de gaze şi electricitate, National Grid, au "probleme de acurateţe". În medie, un client aflat în această situaţie plăteşte gaz neconsumat de circa 26 de lire sterline anual (echivalentul a 30,8 euro).
Au fost consemnate şi cazuri în care aparatele de măsură au înregistrat un consum inferior celui real. Din păcate, ele reprezintă mai puţin de un procent din totalul contoarelor cu probleme. "Dacă oamenii au fost suprataxaţi ne aşteptăm ca ei să primească compensaţii iar furnizorii de gaze să înlocuiască contoarele defecte", a declarat Adam Scorer, director în cadrul "Consumer Focus", un organism care reprezintă interesele consumatorilor de energie. Natioanal Grid afirmă că principalii jucători de pe piaţa britanică a gazului înlocuiesc anual 500.000 de contoare. Totodată, Guvernul din insulă plănuieşte instalarea generalizată a unei noi generaţii de aparate "inteligente "de măsură a consumului casnic de energie. Peste 27 de milioane de astfel de contoare urmează să apară în locuinţele britanicilor în următorul deceniu.
Milioane de familii din Marea Britanie plătesc facturi la gaze "umflate", cu mult peste consumul lor real. Motivul este numărul mare de contoare defecte, care depăşesc sensibil eroarea de 2% tolerată în cazul unor astfel de aparate de măsură, scrie publicaţia Daily Mail. Unul din şase contoare aparţinând celei mai mari companii locale de gaze şi electricitate, National Grid, au "probleme de acurateţe". În medie, un client aflat în această situaţie plăteşte gaz neconsumat de circa 26 de lire sterl