Profesoară de limba română la Şcoala „Spiru Haret“ din Bacău vine în faţa copiilor cu idei şi metode noi care să-i determine să scrie poezii şi proză.
Se numără printre dascălii care-şi fac meseria cu pasiune şi care reuşesc să-i facă pe copii să înţeleagă faptul că şcoala nu este doar un loc unde învaţă materia din programă, ci şi unul în care ei se pot pregăti pentru viaţă.
Din mâinile ei au ieşit, de-a lungul anilor, zeci de olimpici. Este însă modestă şi spune că meritul este în primul rând al copiilor şi apoi al ei. Ea însăşi olimpică la română pe vremea când era în liceu, profesoara ştie ce au nevoie elevii calificaţi pentru aceste competiţii.
„Le dau direcţiile“
„Elevii mei sunt foarte talentaţi. Le place să studieze, iar eu nu fac decât să-i ajut prin ceea ce fac. Le dau direcţiile şi indicaţiile necesare pentru ca drumul să le fie mai uşor. Îi pregătesc suplimentar şi le stau la dispoziţie cu materialele necesare şi le acord atenţia cuvenită“, explică Simona. Pentru a-i determina să citească mai mult şi să înţeleagă rolul literaturii, a creat în cadrul şcolii un cerc de literatură şi o revistă şcolară unde cei mai talentaţi pot ajunge să-şi vadă semnătura.
„Îi încurajez să scrie. Avem o revistă a clasei şi una a şcolii. Scriu atât poezie cât şi proză. Le citim pe toate în cadrul cercului de literatură, le corectăm şi le discutăm. Cele mai multe rezultate sunt publicate în revistă. Noi dascălii trebuie să găsim soluţii pentru a-i atrage către literatură, mai ales acum când sunt acaparaţi de internet“, mai spune Sachelaru. Revista este realizată în colaborare cu elevii de la clasa a IV-a, atraşi în proiect tocmai pentru a lua contact cu cliclul gimnazial.
„Este un fel de punte între generaţii. Cei mici participă la activităţi alături de elevii de la clasa a VIII-a şi astfel se familiarizează