Grupul spaniol Inditex, cel mai mare jucător din retailul de îmbrăcăminte local, cu afaceri de aproximativ 75 de milioane de euro în 2009, va angaja în acest an circa 400 de persoane pentru a susţine extinderea reţelelor de magazine, potrivit calculelor ZF.
Compania, prezentă pe plan local cu şapte dintre cele opt branduri ale grupului - mai puţin Uterque - care se adresează clienţilor cu venituri peste medie, are în plan în acest an să accelereze procesul de expansiune, după ce în ultimii doi ani a deschis câte 14 magazine, ajungând la un total de 51 de magazine, scrie revista BUSINESS Magazin.
Decizia celor de la Inditex vine într-un moment în care îşi face intrarea pe piaţă unul dintre principalii competitori, grupul suedez H&M.
Cele două companii, alături de Gap, reprezintă cei mai mari jucători din sector după cifra de afaceri. Suedezii au anunţat inaugurarea primelor două magazine de pe piaţa locală pe 25 şi respectiv 26 martie în centrele comerciale Afi Palace Cotroceni şi Unirea Shopping Center.
Până la finalul lunii, compania va mai deschide alte patru magazine, trei în capitală - Băneasa Shopping City, Plaza România şi Bucureşti Mall - şi în Braşov - Unirea Shopping Center. În total retailerul a semnat 9 contracte pentru magazine în România, potrivit oficialilor companiei.
Spaniolii ies din Bucureşti
Spaniolii de la Inditex - care au pe plan local magazine Zara, Bershka, Pull & Bear, Stradivarius, Oysho, Zara Home şi Massimo Dutti - vor începe expansiunea din acest an cu primul magazin Massimo Dutti din provincie.
Doar pentru primele patru luni ale anului sunt planificate şase noi deschideri, potrivit surselor din piaţă. Primul care va sparge gheaţa va fi magazinul Massimo Dutti din Iulius Mall Timişoara, primul spaţiu din afara Bucureştiului pentru acest brand, ce se va deschide pe 25 februarie.
În martie, tot î