Unul din două mii de bucureşteni este patronul unui magazin online. Explozia comerţului în mediul virtual are o explicaţie simplă: costurile mici de operare în raport cu o afacere tradiţională.
Românului îi place shoppingul pe net. O demonstrează avansul, nedomolit de criză, al cumpărăturilor făcute online. În cele aproximativ 2.000 de magazine de profil găseşti practic orice: de la cărţi şi jucării pentru copii, până la detergenţi şi mâncare ecologică. Un clic şi curierul bate la uşa casei pentru a-ţi înmâna produsul cumpărat.
"Ca volum de vânzări în comerţul online românesc, totalul anual este de circa 250 de milioane de euro, dar estimăm că va creşte foarte rapid în următorii ani, pe fondul modificării preferinţelor de cumpărare ale consumatorilor, care migrează semnificativ către comerţul online", a declarat pentru gândul Marius Ghenea, preşedintele Asociaţiei Române a Magazinelor Online (ARMO). Iar previziunile pentru anul acesta sunt încurajatoare. Piaţa de profil va creşte, în medie, cu 15-20% în 2011, afirmă reprezentantul ARMO.
Vinde săpun de o mie de euro pe lună
În căutarea succesului în afacerile pe net se află şi Ramona Chirilă (32 de ani) care a deschis, în mai 2010, un magazin online. Vinde săpunuri naturale şi este mulţumită de evoluţia businessului său. "Am pornit de la câteva comenzi în prima lună şi am ajuns acum la vânzări lunare de peste o mie de euro. Trendul a fost unul permanent ascendent", explică ea pentru gândul. A investit, de-a lungul timpului, în mica ei afacere circa o mie de euro şi speră ca, la finele acestui an, să se poată mândri cu un rulaj lunar de şapte-opt mii de euro. În mediul virtual, concurenţa este însă deja una acerbă. Pe nişa pe care activează Simona sunt poziţionaţi deja aproximativ 10 alţi competitori.
Pe de altă parte, întreprinderile de anvergură presupun o finanţare