Vânzările de produse electronice au scăzut, anul trecut, cu 15% față de 2009, arată un studiu al companiei GfK. Al patrulea trimestru din 2010 a adus un alt declin al pieței bunurilor de folosinţă îndelungată, vânzările totale fiind de 392 milioane euro, cu 8,6% mai puţin decât în ultimele trei luni ale anului precedent.
Chiar dacă sectoare precum Electronicele de larg consum şi Foto prezintă rate pozitive de creştere, per ansamblu, 2010 a fost cu 14,6% sub 2009, arată studiul TEMAX al GfK. Mai exact, valoarea înrtregii piețe a fost de 1,234 miliarde euro.
Cel mai performant sector a fost cel Foto. Cu o creştere de aproape 8% de la an la an, sectorul Foto este primul care prezintă semne clare de redresare, după un foarte dificil an 2009.
Vânzările de Crăciun au fost deosebit de bune pentru segmentul compact aducând o creştere de 18% în T4 2010 versus T4 2009. Luna decembrie a fost marcată de preţuri de chilipir, vânzările de compacte cu preţuri mai mici de 100 de euro a crescut la 70% din totalul vânzărilor în unităţi.
Starul anului trecut - ramele foto - au avut de asemenea vânzări ridicate. Cu toate acestea, performanţa nu a reuşit să o egaleze pe cea din decembrie anul trecut, când aceste dispozitive erau în vogă pe piaţă.
IT – rata de descreștere rămâne stabilă
În al patrulea trimestru al anului 2010, rata de declin a sectorului IT, comparativ cu acelaşi trimestru din 2009, a fost de -8,2%, la aproximativ acelaşi nivel ca în T3. Dezvoltarea totală pentru 2010 este încă negativă, cu o scădere de -20% în comparaţie cu anul precedent. Piaţa segmentului cheie, notebook-urile, arată semne de revenire, cu o creştere uşoară a valorii.
În ciuda unei anumite încetiniri, cifra de afaceri a celor mai multe dintre celelalte categorii de produse este totuşi încă în scădere, ceea ce cauzează declinul pieţei de IT t