Trenurile din România au în medie întârzieri de peste 100 de minute din cauza proastei stări a infrastructurii feroviare / Foto: Marin Raica / Jurnalul Naţional Ministerul Transporturilor lucrează de patru ani la cei 47 de kilometri de cale ferată dintre Câmpina şi Predeal. Dacă cele mai norocoase autostrăzi din România au o medie de execuţie de 10 kilometri pe an, căile ferate se reabilitează cu o viteză de 4 kilometri pe an. De altfel, drumul spre munte, atât cu trenul, cât şi cu maşina, nu este decât o altă piatră de moară la gâtul bugetului. Reabilitarea unei porţiuni de 100 de kilometri din DN 1 a durat patru ani, lucrările costând peste 60 de milioane de euro. În paralel, în 2007, prin programul ISPA, CNCF CFR SA, compania care administrează infrastructura feroviară, se angaja să reabiliteze tronsonul de cale ferată dintre Câmpina şi Predeal şi cele şase staţii de pe traseu.
Valoarea lucrărilor se ridică la peste 200 de milioane de euro, din care 150 de milioane sunt bani europeni. Deşi calea ferată nu este încă gata şi trenurile au întârzieri de până la 100 de minute pe acest tronson, facturile pe care statul român trebuie să le plătească cresc de la un an la altul. Firma Porr Technobau und Umwelt AG, cea care a câştigat licitaţia pentru tronsonul de cale ferată dintre Câmpina şi Predeal, şi-a contabilizat nemulţumirile adunate în cei patru ani de muncă cu statul român. Totalul celor cinci claim-uri (n.r. - revendicări, pretenţii) solicitate de firma Porr a ajuns la 13 milioane de euro! „Porr Technobau und Umwelt AG a înaintat CNCF CFR SA cinci revendicări (claim-uri), în valoare de aproximativ 13.000.000 de euro.
În prezent, aceste claim-uri sunt în curs de analiză la Comisia de Adjudecare a Disputelor. Compania nu a plătit până în prezent nici o sumă aferentă acestor claim-uri”, a precizat biroul d