După ce, în mai multe rânduri, Termo Calor Confort a primit sesizări vizavi de modul în care administratorii calculează întreținerea, furnizorul de agent termic le oferă locatarilor câteva repere după care pot să verifice dacă administraorii le-au calculat corect facturile și-și pot face dreptate.
Piteștenii care au nelămuriri cu privire la sumele de plată pentru energie termică afişate de către reprezentaţii asociaţiei unde locuiesc pot verifica, ei înșiși, dacă administratorul le-a imputat vreun leu în plus.
“În primul rând trebuie să se știe că preţul de facturare al energiei termice furnizate populaţiei este de 198,50lei (inclusiv TVA). Îi sfătuim pe piteșteni să se adreseze Asociaţiei de Proprietari, printr-o solicitare scrisă, cerând acesteia modul de calcul al utilităţilor subliniind articolul 48 din legea 230/2007. Stabilirea şi repartizarea sumei care priveşte proprietatea comună ce revine fiecărui proprietar din cadrul condominiului se fac proporţional cu cota-parte indiviză din proprietatea comună.”, explică Aurelian Niță, directorul Termo Calor Confort s.a
Fiecare membru proprietar al asociaţiei are dreptul să primească explicaţii cu privire la calculul cotei de contribuţie la cheltuielile asociaţiei de proprietari şi, eventual, să o conteste la preşedintele asociaţiei de proprietari, în termen de 10 zile de la afişarea listei de plată. Preşedintele asociaţiei de proprietari este obligat să răspundă la contestaţie în termen de 7 zile.
Bătaie de cap cu suprafețele comune
Calcularea contravalorii energiei termice degajată de conductele termoficării, conducte care, vrei, nu vrei, îţi traverseaza locuinţa, fie că ai sau n-ai centrală de apartament, dă rezultate diferite de la un bloc la altul, pe suprafeţe identice. Discrepanţele apar din cauza faptului că administratorii stabilesc procentele pentru părțile comune din bloc,