Obţinute din ingrediente naturale, fără substanţe chimice adăugate, produsele bio pot fi mai gustoase şi mai benefice decât cele de larg consum. Prea puţini sunt însă cei care-şi permit să plătească diferenţa de preţ. Românii care ţin la sănătatea lor şi mai ales a copiilor lor sunt clienţii magazinelor bio româneşti, jucători pe o piaţă care reprezintă doar 1% din cea a bunurilor de larg consum.
Mădălina (30 de ani) şi Alexandru (37 de ani) au intrat într-un magazin de produse bio, ascuns pe străduţele din centrul Capitalei, vineri seară, în drum spre cinematograf. L-au luat cu ei şi pe fiul lor, el fiind, de fapt, principalul motiv al vizitei la magazin.„Ne ferim, în general, de toate alimentele pe care le-am mâncat cu plăcere înainte să ştim ce conţin", explică tatăl. „Mai ales de când îl avem pe el, de un an şi opt luni. Suntem mai atenţi şi încercăm să‑i dăm, măcar în perioada asta de formare, alimente care să nu-l afecteze pe viitor."
Mădălina, care este din nou însărcinată, spune că au început să testeze tot felul de produse organice, chiar şi alimente asiatice pe bază de alge, şi au înlocuit zahărul cu îndulcitori. Dar pentru că aceste produse sunt destul de scumpe, părinţii combină ingredientele bio cu cele cumpărate din piaţă. Efectul îl resimt mai mult psihologic, spune Mădălina. Totuşi, de când consumă alimente fără aditivi şi alte substanţe chimice adăugate, n-au avut deloc probleme de sănătate. „Nu ştiu dacă e datorită lor, dar cred că şi ele contribuie", spune mama.
„Eco-mamele" reprezintă una dintre categoriile importante de clienţi ai Pukka Food, un magazin care arată ca o cămară doldora de produse ecologice - cereale, biscuiţi, ciocolată, condimente, alge şi produse exotice, băuturi, carne, lactate, fructe şi legume, mâncare pentru copii, dar şi cosmetice şi produse de curăţenie.
Afacere pentru familie şi prieteni
Ilean