• Conducerea OPC Iasi avertizeaza consumatorii ca, odata semnat un contract de abonament, este greu pentru comisari sa solutioneze o reclamatie, deoarece contractele au clauze contractuale solide
Atentie atunci cand incheiati un contract cu un furnizor de telefonie fixa sau mobila! Cele mai dese reclamatii depuse la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorului (CJPC) Iasi impotriva firmelor de telefonie fac referire la modalitatile de reziliere a contractului si la aria de acoperire.
Intr-un top al reclamatiilor inregistrate anul trecut, Orange conduce cu un numar de 31 reclamatii, urmata de Romtelecom, cu 25, si Vodafone, cu 12 reclamatii. Majoritatea persoanelor care se prezinta la sediul OPC reclama lipsa semnalului, serviciile nefunctionale pe perioade mari si facturile incarcate.
Acoperiti de contracte
Sefii OPC sustin ca, de cele mai multe ori, nu pot aplica nici un fel de sanctiuni pentru ca toate deficientele reclamate sunt acoperite de clauzele contractuale pe care clientul si le asuma in momentul in care semneaza contractul de abonament. "Multe dintre reclamatii sunt neintemeiate deoarece contractele sunt facute cu clauze contractuale care prevad timpul de interventie destul de larg, aria de acoperire, informarea acesteia este facuta si pe site-urile companiilor. Lumea nu prea se uita pe contract, ori e neatenta atunci cand il citeste", a declarat Daniel Piftor, comisar-sef al OPC Iasi.
Cele mai multe plangeri solutionate de inspectorii OPC au privit incarcarea facturilor. In acest caz, comisarii s-au deplasat la sediul operatorului economic. Cand au fost gasite nereguli in calcularea acestora, diferenta de bani a fost inapoiata abonatului, iar inspectorii au aplicat sanctiuni.
Atentie la ce semnati!
Cei mai multi dintre clienti, atunci cand opteaza pentru un nou abonament la