La doar şase ani făcea karting, iar la 27 de ani, Mani Gyenes a strâns în palmares premii de campion naţional la cursele de motociclism, dar şi rezultate dintre cele mai bune la ultimele ediţii ale raliului de la Dakar.
Pilotul român Mani Gyenes a terminat ediţia 2011 a Raliului Dakar care s-a desfăşurat în Argentina şi Chile pe locul 18 la General, cel mai bun rezultat din istoria motociclismului românesc. Tânărul s-a s-a impus şi la clasa Maraton unde s-a situat pe primul loc şi unde concurează doar piloţii care de-a lungul celor 9.000 de kilometri nu îşi schimbă piesele. În total au fost 186 de piloţi printre care s-a aflat şi Marcel Butuza care s-a situat pe locul 59 la General fiind cea mai bună clasare personală.
Născut în Satu Mare, Mani Gyenes a reuşit să ajungă în doar zece ani de motociclism cel mai titrat pilot român când vine vorba de competiţii care se desfăşoară pe trasee dificile, în afara asfaltului. Aflat în Bucureşti, el a vizitat săptămâna trecută şi redacţia Adevărul de Seară şi ne-a povesitit despre ultimele sale performanţe.
Pasiunea care i-a adus succesul
Pe când era copil, Mani a fost atras de karting, apoi a avut o bicicletă şi a fost tot timpul preocupat de sport. La 17 ani a condus prima sa motocicletă, un Suzuki, pe care l-a primit de la părinţii săi, dar cu care nu putea să participe la un concurs. A reuşit să-şi facă rost de un sponsor, de o motocicletă performantă şi din anul 2001 a început înscrierile la curse, la clasa amatori, iar la scurt timp a reuşit prima performanţă, aceea de a deveni vicecampion naţional. În 2007 a participa pentru prima dată la raliul Dakar, iar anul acesta competiţia s-a desfăşurat în Argentina şi Chile.
A plecat din ţară la câteva zile după Crăciun, iar începutul de an l-a prins în febra competiţiei de la Dakar care s-a încheiat pe 15 ianuarie. Cursa a fost destul de di