„Adevărul de Seară” a testat timp de o zi cursurile primului liceu din provincie care studiază după programa Cambridge. Prezenţa se face la începutul şi sfârşitul zilei de către diriginte, iar profesorii nu au cataloage, folosesc metode de predare neconveţionale pentru a le capta atenţia: internet, table interactive sau filmuleţe de pe YouTube.
S-au dus vremurile când profesorul de limba şi literatura română era spaima elevilor de liceu. Nici profesorul care dictează comentarii literare sau lecţii interminabile, spre disperarea elevilor nu mai este la modă. „De veghe în lanul de secară”, prin metoda „pânzei de păianjen”, ore de istorie pe „YouTube” şi lecţii de Business pe internet.
Aşa se desfăşoară cursurile în cel mai recent înfiinţat liceu din Cluj, care funcţionează la Şcoala Internaţională după programa Cambridge, primul de acest fel din provincie. Cei 13 elevi care s-au înscris în clasa a IX-a, prima ce funcţionează după programa internaţională Cambridge, studiază exclusiv în limba engleză.
Cursul de limba şi literatură română este singurul în care nu se învaţă într-o limbă străină. Chiar şi aşa, profesorul de limba şi literatura română a fost nevoit să se „reinveteze” şi să adapteze cerinţelor programei Şcolare Cambridge şi să impună o disciplină fără să aibă un catalog, inexistent în acest sistem de studiu.
Tertipuri pentru captarea atenţiei
Aşezaţi pe scaune în cerc, o carte în mână pe care şi-o pasează de la unii la alţii, doar atunci când doresc să spună ceva, aşa îşi încep ziua „elevii Cambridge”, la cursul de limba română. „Astfel, impui în mod natural o regulă prin care elevii să nu vorbească unii peste alţii. Deobicei se foloseşte o mascotă. Noi fiind la ora de română utilizăm o carte”, explică Cosmina Mocanu, profesoră de limba română de trei ani la Şcoala Internaţională.
Apoi, Cosmina M