Investiţiile în infrastructura Bucureştiului ne dau speranţă că la un moment dat vom circula mai lejer în orele de vârf şi că nu vom mai fi nevoiţi să pierdem ore în şir în trafic pentru a ajunge în locurile dorite. Pasajele supraterane sunt o soluţie bună pentru fluidizarea traficului.
Pasajul suprateran Basarab este cea mai spectaculoasă construcţie urbană din România şi reprezintă ansambluri de structuri şi pasaje cu o lungime totală de aproape 2 km, bretele de acces de circa un kilometru şi rampe de 1,25 km. Pasajul va deveni funcţional şi circulabil în totalitate la sfârşitul lunii martie 2011.
Proiectul cuprinde trei zone principale: podul peste Dâmboviţa de la Grozăveşti, viaductul de legătură Orhideelor şi podul principal peste liniile de cale ferată, cu staţia de tramvai de la Basarab. Potrivit lui Sorin Oprescu, Pasajul Basarab va costa în final până în 173 milioane de euro.
Pasajul suprateran Mihai Bravu
Un alt proiect demarat pentru fluidizarea traficului din Capitală este pasajul suprateran din zona Mihai Bravu. Lucrările au demarat, iar podul de la viitorul pasaj suprateran Mihai Bravu din Bucureşti va fi finalizat până la sfârşitul acestui an, urmând ca în 2012 să fie terminate şi rampele de legătură, a anunţat Sorin Oprescu, primarul general al Capitalei. Pasajul are ca obiectiv rezolvarea problemei traversării Splaiului Unirii, în zona intersecţiei cu Şos. Mihai Bravu.
Viitorul pasaj suprateran va pleca de la str. Vântului (staţia de metrou Mihai Bravu), va traversa Splaiul Unirii (râul Dâmboviţa) şi intersecţia Văcăreşti cu Bd. Mihai Bravu, iar punctul final va fi Calea Văcăreşti. Pasajul va avea patru benzi pe sens şi lungimea totală de 700 de metri.
Pasajul suprateran - Grigorescu-Dudescu
La intersecţia Bd Nicolae Grigorescu cu Splai Dudescu va fi construit un pasaj suprateran peste râul Dâmboviţa.