Producatorii de continut digital distribuit pe baza de abonament pe platforma iOS, folosita pentru iPhone si iPad, vor trebui sa plateasca Apple un procent 30% din valoarea abonamentelor si vor fi obligati sa ofere optiunea crearii de abonamente noi prin intermediul aplicatiilor-client. Astfel, companiile care vor sa isi distribuie lunar continutul pe gadgeturile Apple, fie ca este vorba despre carti, muzica sau filme, vor avea doua alternative: sa se conformeze cu noul regulament sau sa se retraga de pe aceasta platforma.
Practic, daca luam exemplu unei reviste lunare, compania care o editeaza va trebui sa ofere utilizatorilor optiunea de a se abona direct din interfata revistei digitale la un pret egal sau mai mic decat pretul maxim oferit prin orice alt canal de distributie digitala, cum ar fi site-ul propriu. Toate platile facute prin intermediul aplicatiilor care ruleaza pe platforma iOS sunt supuse unui comision de 30%, care de acum se va aplica si abonamentelor lunare. Apple a interzis de asemenea si integrarea de legaturi catre alte canale de distributie digitala in aplicatii, intr-o incercare de a-si proteja serviciile iTunes Store si iBooks Store.
Anuntul variantei finale a noii politici Apple vine la cateva saptamani dupa o disputa pe aceasta tema cu Sony. Companiei japoneze i-a fost respinsa o aplicatie care permite utilizatorilor sa citeasca publicatii din libraria digitala a Sony pe motiv ca nu continea un buton care sa permita cumpararea de carti direct din aplicatie, ci trimitea clientii spre site-ul librariei digitale.
Reprezentantii producatorilor de continut au declarat ca noua “taxa” ar fi, practic, o revenire la costurile de distributie pentru produsele fizice, lucru care anuleaza practic orice beneficiu adus producatorilor de un sistem electronic distributie, conform Mashable si Gizmodo. Totusi, data fiind poziti