Creşterea constantă a preţului motorinei a determinat o scădere substanţială a interesului românilor pentru maşinile diesel
Skoda Octavia e maşina diesel străină preferată a românilor, în 2010. Produ-cătorul ceh a reuşit performanţa de a vinde 2.126 de autovehicule. Renault Clio ocupă locul secund în topul celor mai achiziţionate autoturisme diesel de import, cu vânzări de peste 1.500 de unităţi (vezi tabelul). Preţul de pornire al uneia dintre variantele pe motorină al acestei maşini, Clio Authentique 1,5 dCI de 75 CP, este de 11.400 de euro, cu TVA. Şi modelele Volkswagen Passat şi Golf au stârnit interesul cumpărătorilor locali, primul reuşind chiar performanţe superioare celor înregistrate în 2009, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). O evoluţie spectaculoasă au consemnat-o vânzările de Forduri Fiesta. În condiţiile unei pieţe în declin, varianta diesel a modelului a fost comercializată în 852 de unităţi, în creştere cu 49,7% faţă de anul precedent. Cea mai ieftină versiune diesel a Ford Fiesta are un preţ iniţial, cu TVA, de 13.950 de euro. În top zece al celor mai bine maşini diesel intră şi alte modele ale aceloraşi patru constructori. Focusul, Octavia Tour, Fluence, Megane sau Tiguan completează clasamentul. Per ansamblu însă, apetitul românilor pentru maşinile străine pe motorină a scăzut de-a lungul lui 2010, până la un nivel de circa 27.000 de unităţi faţă de cele peste 36.000 de autovehicule de acest tip vândute în 2009. O cotă importantă din piaţă a fost ocupată de modelele producătorului Dacia. Acesta a vândut anul trecut 9.523 de ve-hicule având motorizări diesel, potrivit datelor furnizate la solicitarea gândul de departamentul de comunicare marcă şi produs al Dacia.
CLICK PE POZĂ PENTRU A MĂRI
Opel Astra, primul în topul vânzărilor second
Maşinile consumatoare de motorină rămân