Angajaţii din România se situează sub cei din Vietnam, Pakistan, Chile şi alte 28 de ţări într-un top al abilităţilor necesare pentru serviciile de "outsourcing" (call center, suport tehnic, suport IT), potrivit unui studiu realizat de firma americană de consultanţă A.T. Kearney.
Studiul a luat în considerare abilităţile privind limbile străine, educaţia, experienţa şi disponibilitatea forţei de muncă.
România a obţinut un scor de 3,42 puncte, sub Vietnam (3,96), Chile (4,22), Filipine (4,38), Argentina (5,26) sau Singapore (5,54). Cele mai bine plasate ţări emergente sunt India (9,2), China (8,5) şi Brazilia (6,9).
Cu toate că salariile s-au redus în România în ultimii doi ani, ţara noastră a pierdut din atractivitatea pentru activităţile de "outsourcing", coborând de pe locul 19 pe 25 în topul general al A.T. Kearney. România a fost devansată de ţări precum Costa Rica, Estonia, Letonia sau Rusia.
"Recesiunea economică a adus o percepţie negativă asupra activităţilor de relocare în ţări mai ieftine din punct de vedere al costurilor cu forţa de muncă", se arată în studiu.
Principala explicaţie a acestui fenomen este creşterea şomajului din economiile dezvoltate. Afacerile care vor să se relocheze în afara ţării întâmpină rezistenţe puternice în plan intern, din partea sindicatelor şi a opiniei publice.
Angajaţii din România se situează sub cei din Vietnam, Pakistan, Chile şi alte 28 de ţări într-un top al abilităţilor necesare pentru serviciile de "outsourcing" (call center, suport tehnic, suport IT), potrivit unui studiu realizat de firma americană de consultanţă A.T. Kearney.
Studiul a luat în considerare abilităţile privind limbile străine, educaţia, experienţa şi disponibilitatea forţei de muncă.
România a obţinut un scor de 3,42 puncte, sub Vietnam (3,96), Chile (4,22), Filipine (4,38), Argentina (5,26) sau Singapore