„New Thinking. New Posibilities“ este noul slogan sub care Hyundai operează un rebranding major, migrând către ceea ce executivii coreeni numesc „modern premium“. Allan Rushforth, preşedintele operaţional al lui Hyundai Auto Europa, ne declara că valoarea brandului şi a produselor Hyundai au depăşit poziţionarea de piaţă.
„Este momentul să aducem marca la valoarea de azi". Indiscutabil, pe mai multe continente, mai ales în SUA, maşinile Hyundai au un design - botezat „fluid sculptural"- modern foarte atrăgător, o tehnologie impecabilă şi o fiabilitate tot mai mare, recunoscută de toate studiile de piaţă. Introducerea lui „5 Years triple Care" care înseamnă nu doar garanţie nelimitată pe cinci ani, dar şi asistenţă rutieră şi un „consult" al sănătăţii maşinii, ambele gratuite pe primul cincinal, aduce un plus important.
Acum ceva ani, Honda a anunţat trecerea la exact acelaşi concept. Rushforth nu este deloc deranjat de acest fapt. Hyundai merge pe o altă cale. „Dacă nu vi se pare pompos, noi vom democratiza tehnologiile premium la preţuri mult mai rezonabile". Primul model „modern premium" este i40 - premiera în martie la Geneva, o maşină din segmentul D care are ambiţia să facă competiţie lui VW Passat, Ford Mondeo şi Opel Insignia. Executivul Hyundai recunoaşte că Toyota este bechmark-ul folosit de coreeni pentru noua poziţionare. „În Europa avem o cotă de piaţă de 2,6 %. Cu noua poziţionare vom ajunge la 5% în 2015. Cât are Hyundai la nivel mondial". Rushforth a evitat să ne spună cât se vor mări preţurile după noua filosofie. În schimb, a recunoscut că va fi un proces de mai lungă durată. Iar unele ţări vor avea nevoie de mai mult timp decât altele.
România se află în această situaţie. Noi remarcăm că, nu cu mult timp în urmă, poziţionarea lui Hyundai pleca de la nivelul Daciei, ca o alternativă a unui low-cost. Ca să ajungi la „modern prem