Tablet PC-urile sunt cele care au furat potenţialii cumpărători
Unii analişti afirmă că, de fapt, producătorii au supravândut un produs neperformant
Netbook-urile au sedus prin faptul că erau uşoare şi ieftine, însă consumatorii au fost dezamăgiţi
Deşi se credea că netbook-urile vor fi noul trend în tehnologie, tablet PC-urile au furat potenţialii cumpărători ai acestora. Astfel, acum doi ani, în 2009, se estima că acele laptopuri mici, care aveau un preţ de aproximativ 300 dolari, vor reprezenta o forţă puternică în acest domeniu şi vor susţine afacerile marilor companii precum Intel sau Microsoft. Însă lucrurile nu au fost chiar aşa. Vânzările de netbook-uri au crescut enorm în 2009, de opt ori în Statele Unite, la 7,5 milioane de dispozitive, şi de trei ori la nivel mondial, la 34 de milioane. După aceea, în 2010 vânzările au stagnat.
Trendul negativ a devenit cu adevărat evident la finele anului trecut, când vânzările de netbook-uri din perioada sărbătorilor de iarnă din Statele Unite au scăzut cu 38%, comparativ cu cele din anul precedent, potrivit firmei de cercetare de piaţă NPD, citată de New York Times.
O lecţie de viaţă
Povestea netbook-urilor, potrivit jucătorilor din această piaţă şi analiştilor, oferă o lecţie de viaţă pentru tehnologia inovativă, pentru strategiile de afaceri şi de marketing.
Într-o oarecare măsură, iPad-ul a fost cel care a înlocuit netbook-ul. Totuşi, analiştii afirmă că efectul tablet PC este doar o parte a răspunsului la întrebările privind evoluţia negativă a netbook-urilor.
Vânzările de netbook-uri, conform acestora, au început să încetinească înainte ca iPad-ul să fie scos la vânzare, în aprilie 2010. De asemenea, cele nouă dispozitive nu se pot înlocui, unul punând accent pe eficienţă, şi nu pe modul în care arată, iar celălalt este un produs atrăgător de lux, ca