Compensaţii de până la jumătate din valoarea biletului
Pierderea sau deteriorarea bagajelor îi va costa pe operatori minimum 1.200 euro
Europarlamentarii au adoptat ieri, la Strasbourg, reglementările care prevăd drepturi consolidate pentru pasagerii care călătoresc cu autobuzul sau autocarul, în favoarea intrării acestora în vigoare 504 oficiali, în timp ce 63 au fost împotrivă şi 89 s-au abţinut de la vot.
"După doi ani de negocieri dificile, Parlamentul European şi statele membre au ajuns la un acord cu privire la un regulament care va acoperi toate serviciile normale, naţionale sau transfrontaliere pe distanţe lungi (250 de kilometri sau mai mult), începând din primăvara anului 2013", a comunicat ieri Parlamentul European.
Noua legislaţie prevede compensaţii de până la 50% din preţul biletului, în plus faţă de rambursarea integrală a tichetului, dacă un operator anulează o călătorie şi nu poate astfel să îşi onoreze contractul de transport. Această regulă se aplică şi în cazul unei întârzieri mai mari de două ore, dacă operatorul nu poate oferi pasagerilor nicio redirecţionare sau un alt mijloc de transport pentru continuarea călătoriei. Călătorii care, în urma unei anulări sau a unei întârzieri mai lungi de două ore, doresc să renunţe la călătorie, au dreptul la o rambursare integrală a preţului biletului călătoriei.
În cazul unei întârzieri mai mari de 90 de minute, pasagerii au dreptul la gustări, mese sau băuturi răcoritoare. Dacă o călătorie este întreruptă sau are loc un accident care presupune cazarea peste noapte, operatorii sunt obligaţi să ofere călătorilor cazare la hotel în valoare de până la 80 euro pe noapte.
Facilităţile nu sunt valabile în cazul catastrofelor naturale
Totuşi, operatorii nu sunt obligaţi să ofere aceste facilităţi în cazul unor catastrofe naturale sau al unor condiţii mete