Eva Pervolovici descrie, în „Little Red“, autodescoperirea erotică a unei adolescente. Fostă grafferiţă şi scriitoare („Graffiti Files“), Eva Pervolovici a adus cu ea în cinema adrenalina şi nevoia de a face ceva „la limită“. Filmul său a avut premiera la Berlinală.
„Adevărul": Care-i povestea din „Little Red"? Este vorba, în ultimă instanţă, de tine?
Eva Pervolovici: Ideea filmului a pornit de la scenarista mea, Monica Stan. Mi-a descris nişte imagini pe care le avea în minte şi am decis să dezvoltăm împreună. Este povestea unei transformări, a trecerii de la copilărie la adolescenţă. Pe timpul unei nopţi, într-o călătorie fantastică printr-o pădure. Toate filmele au ceva personal în ele, chiar dacă nu autobiografic. Mai citeşte şi: TIFF a intrat oficial în lumea bună a festivalurilor
Care sunt sursele de inspiraţie pentru scenariul la „Little Red"? Cât seamănă acesta cu filmele tale precedente?
Ica, personajul meu, poate fi privită ca o Scufiţă Roşie care fuge după Iepurele Nebun şi devine Alice. Titlul nu e Little Red Riding Hood - Scufiţa Roşie, ci Little Red, Mica Roşie. Cu fiecare film pe care-l fac încerc ceva diferit, dar, bineînţeles, se păstrează şi similarităţi de stil. De altfel, mare parte din echipa de la „Down the Rabbit..." e aceeaşi cu cea din „Little Red", cum ar fi cei responsabili de decorurile suprarealiste - Maria Pitea şi Ioan Bârlădeanu.
Ai ales în mod deliberat să spui o poveste altfel decât se spune de obicei în tânărul cinema românesc? Care sunt cineaştii care te-au inspirat?
Regizorii care mă influenţează sunt foarte variaţi, într-adevăr cei menţionaţi, dar paleta este mult mai largă, de la Gondry la Tsai Ming-liang, de la Kaufman la Apichatpong Weerasethakul. Într-adevăr, ca stil îmi place să creez o realitate subiectivă, onirică, dar în acelaşi timp ancorată în viaţa de zi cu zi.
Fostă graff