Importatorul de materiale de constructii Final Distribution, din Prahova, a intrat de la inceputul anului pe segmentul de productie de jgheaburi si burlane, in urma unei investitii de 500.000 de euro.
Firma de consultanta de brand si design Seed Consultants, partenerul local al companiei germane de branding Landor, a realizat numele, identitatea vizuala si aplicatiile grafice pentru noul brand din portofoliul Final Distribution, intitulat Novatik. Seed Consultants este cunoscuta pe piata locala dupa ce a realizat brandingul ambiental pentru Petrom City, sediul de 130 de milioane de euro al celei mai mari companii din Romania, precum si pentru proiectele cu Scandia Food, Angst sau Ruukki.
“Procesul de creare a noului brand a durat aproximativ cinci luni, perioada in care au avut loc mai multe analize ale organizatiei si ale angajatilor. In medie, a fost o nevoie constanta de minimum cinci oameni pe acest proiect. Comparativ, pentru Petrom am lucrat mai mult de un an, datorita marimii organizatiei si faptului ca a trebuit sa integram angajatii OMV si Petrom sub aceeasi cultura organizationala. A fost de nevoie de o echipa mult mai numeroasa de consultanti, atat din tara, cat din diverse state europene”, spune Roxana Iancu, senior brand consultant in cadrul Seed Consultants.
Final Distribution colaboreaza cu firma de consultanta de brand si design inca din 2009, an din care au inceput sa fie vizibile mai multe modificari in gama de culori folosita pentru reprezentarea logoului companiei.
“Intrarea noastra pe segmentul de productie de jgheaburi si burlane a venit firesc, pentru ca este o gama de produse care se completeaza cu celelalte branduri din portofoliu. Ne gandeam la acest lucru de cativa ani, insa a durat mult pana am inceput efectiv sa producem in contextul in care a trebuit sa analizam foarte bine implicatiile acestei decizi