Unul dintre cele mai importante obiective în domeniul turismului până în 2015 este dublarea numărului de vizitatori străini, comparativ cu nivelul din 2010. Iată ce propune Planul de Marketing Strategic şi Operaţional pentru România prezentat de Ministerul Turismului şi Dezvoltării Regionale.
Potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică, sosirile turiştilor străini în România s-au situat anul trecut la 1,3 milioane, în creştere cu 5,6% faţă de 2009, în timp ce înnoptările au însumat 2,7 milioane, cu 3,7 la suta mai multe.
Planul de marketing recomandă crearea unui portal web cu date complete despre România şi crearea unei baze de date referitoare la potenţialii clienţi.
Pentru 2011-2013 bugetul de promovare va fi de 72 de milioane de euro.
L-am întrebat pe consultantul pentru turism Traian Bădulescu dacă planul de marketing e prea ambiţios. E posibilă dublarea numărului de turişti până în 2015?
Traian Bădulescu spune că: "da, posibil este dacă se va aplica planul de marketing ca atare. Planul e bun, dacă România şi brandul României vor fi promovate agresiv, fonduri există, există cele 72 de milioane de euro pentru următorii 3 ani.
România exact acest lucru nu a avut. Nu a avut o promovare coerentă şi consistentă în care să se aloce mulţi bani pentru atragerea de turişti în România". Consultantul pentru turism Traian Bădulescu intervievat de Dragoş Ghiţulete
Unul dintre cele mai importante obiective în domeniul turismului până în 2015 este dublarea numărului de vizitatori străini, comparativ cu nivelul din 2010. Iată ce propune Planul de Marketing Strategic şi Operaţional pentru România prezentat de Ministerul Turismului şi Dezvoltării Regionale.
Potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică, sosirile turiştilor străini în România s-au situat anul trecut la 1,3 milioane, în creştere cu 5,6% faţă de 2