Opt „pieţe-sursă” sunt vizate cu prioritate de ministrul Elena Udrea pentru a promova turismul românesc, potrivit Planului de marketing pentru 2011-2015 prezentat joi. În curând, în mai multe state ale UE, dar şi în Rusia, SUA sau chiar China şi Japonia, brandul turisic românesc va fi un obişnuit.
Cu un buget de peste 118 milioane euro, Planul de marketing propune, pentru următorii cinci ani, specializarea şi diversificarea produselor şi serviciilor din turism, dezvoltarea celor şase produse cheie (turismul rural, parcuri şi natură sălbatică, sănătate şi wellness, activ şi aventură, circuite, city breaks) şi prelungirea sezonului turistic.
“Planul de marketing stabileşte obiectivele pe care le urmărim ca să ajungem o destinaţie de turism competitivă. Este foarte important să înţelegem că planul va trebui implementat nu doar de Minister, ci el se adresează şi autorităţilor publice locale, dar şi industriei de turism” a spus ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea.
Astfel, acţiunile de promovare vor fi îndreptate, cu prioritate, pe următoarele pieţe-sursă: Germania, Italia, Franţa, Marea Britanie, Austria, Rusia, SUA şi Ungaria. Alte acţiuni vor fi derulate şi pe pieţe cum ar fi Olanda, Spania, Polonia, Belgia, Suedia, Bulgaria, Ucraina, Serbia, Moldova, China sau Japonia, care sunt parte a portofoliului geografic actual al vizitatorilor României, se arată într-un comunicat de presă al ministerului.
Piaţa internă vizează activităţi predominant orientate către construirea unui sistem de marketing al turismului românesc, îndeosebi pentru crearea unui portal web central al turismului românesc, cu sistem adiacent de rezervare.
Comunicarea, în perioada următoare, se va concentra pe construcţia notorietăţii prin campanii televizate de conştientizare, printr-o strategie de inovare media prin canalele media non-tradiţionale,