Piata locala de servicii externalizate de tip call center va fi in acest an intre aproximativ 138-144 de milioane de euro, in crestere cu 15-20% fata de cele 120 de milioane de euro inregistrate anul trecut, a declarat Andreea Stanescu, directorul general al Optima Services&Solutions, o companie lansata in acest domeniu in octombrie 2010.
Primii pasi in industria de call center a fost facuti cu in urma cu circa zece ani, iar in prezent aceasta cuprinde in jur de 20 de jucatori activi si in jur de 13.000-15.000 de angajati.
Printre cele mai mari companii in domeniu se numara Computer Generated Solutions (CGS), Linea Directa Communication, XL World, Genpact, Competence Call Center, Tech Team Akela.
Cele mai importante servicii oferite intr-un call center externalizat sunt cele de suport, vanzari prin telefon, studii de piata, actualizari de baze de date, negocieri cu clientii care doresc sa renunte la o anumita companie.
“Piata locala de contact center a fost si este in continuare atractiva pentru ca pretul fortei de munca este mai mic comparativ cu preturile din Europa cat si din SUA, dar si pentru ca oamenii sunt mai bine pregatiti. Romanii vorbesc mai multe limbi straine si nivelul de educatie este mai ridicat”, a explicat managerul Optima Services&Solutions.
Valoarea pietei de servicii externalizate de tip call center:
In afara de Romania, una dintre destinatiile preferate de companiile straine pentru externalizarea serviciilor de call center este India.
Daca pana in 2008, industria de call center crestea cu aproximativ 30% anual, in timpul crizei avansul a fost de 15-20%, a mai spus Andreea Stanescu.
“Aceste servicii sunt foarte populare in domeniul telecomunicatiilor. Dar observ ca din acest an tot mai multe banci prefera sa isi externalizeze call centerul pentru ca in criza au inchis foarte multe un