Autorităţile locale au ajuns la un consens general în ceea ce priveşte activitatea de ridicare a autoturismelor parcate neregulamentar pe domeniul public.
În sfârşit s-a ajuns la o înţelegere în ceea ce priveşte activitatea de ridicare a autoturismelor parcate neregulamentar pe domeniul public al primăriei Drobeta Turnu Severin.
Întâlnirea care a avut loc, zilele trecute, la prefectură a avut ca principal scop delimitarea competenţelor poliţiei locale de cele ale poliţiei naţionale.
Ca urmare, autorităţile implicate au stabilit că poliţiştii locali vor avea într-o oarecare măsură şi atribuţii pe linie rutieră, anume stabilite prin legea poliţiei locale.
Prin urmare, pe lângă acţiunile de ordine publică pe raza municipiului, poliţia locală va participa şi la indisponibilizarea autoturismelor doar în patru cazuri.
” Poliţia locală, fostă comunitară nu va putea ridica maşinile parcate pe interzis deoarece poliţiştii locali nu sunt poliţişti rutieri. Poliţia locală va putea ridica doar maşinile parcate pe spaţiul verde, maşinile abandonate, maşinile care împiedică desfăşurarea unor lucrări edilitar- gospodăreşti, maşinile care sunt oferite spre vânzare şi lăsate şi uitate pe caldarâm” ne-a precizat Florin Albei şeful cancelariei prefectului.
În plus, potrivit reprezentanţilor prefecturii, hotărârea Consiliului Local, care stipula că poliţia locală poate ridica maşini parcate pe interzis va trebui modificată.
Hotărârea va intra în vigoare imediat după ce va fi făcută publică şi la avizierul instituţiei.
Reprezentanţii primăriei spun că în următoarele trei luni poliţiştii locali vor fi şcolarizaţi pe linie de circulaţie, în cadrul instituţiilor Ministerului de Interne.
„ Timp de trei luni poliţiştii locali trebuie să facă cursuri şi în intervalul acesta de timp am convenit cu domnul prefect, cu şefii poliţiei şi jandarm