Romania poate fi promovata numai daca vor exista investitii puternice in infrastructura, astfel ca daca nu stim ce sa facem cu Delta Dunarii, de exemplu, ar trebui s-o inchiriem americanilor sau germanilor si o transforma ei in business, ne sfatuieste compania Horwath Tourism, Hotel & Leisure, care a realizat planul de marketing al turismului romanesc.
"Cele mai mari sanse ale Romaniei pe piata globala se axeaza pe zona de wild si rezervatii naturale. Delta Dunarii poate fi o destinatie cheie a Romaniei, dar numai daca vor fi facute investitii mari in infrastructura, structurate pe 2-3 ani", au declarat reprezentantii companiei. Acestia au adaugat ca "Romania are o experienta mare cand vine vorba de vorbe goale, iar acum este necesar sa se treaca la fapte".
Horwath, companie americana de consultanta in domeniu cu birouri in 50 de tari, a castigat licitatia internationala organizata de Ministerul Turismului pentru realizarea planului de marketing al turismului romanesc pentru perioada 2011-2015.
Compania a identificat 6 produse cheie pentru Romania. Pe langa categoria de wild si rezervatii naturale se vizeaza si ideea de geografie si natura. "Din ceea ce am vazut, nu exista pentru Romania o alternativa mai buna decat monopolizarea Carpatilor, iar orientarea brandului de tara pe aceasta idee face mai usoara politica de marketing", au spus autorii planului de marketing. Dar si in acest caz intervine, deja mult discutata problema a infrastructurii.
O alta propunere din planul de marketing se refera la zona de vacante scurte in orase, un produs care "poate aduce cresteri", in conceptia autorilor planului.
Circuitele sunt un alt domeniu in care Romania trebuie sa aduca produse interesante pe piata. Autorii planului de marketing considera ca Romania poate fi una din cele mai importante 10 destinatii europene pe acest segment