eMag, cel mai mare magazin online din Romania, si-a bugetat pentru 2011 afaceri de 150 de milioane de euro, un obiectiv propus si in 2008, primul an de criza in care compania a ajuns la un business de 73,1 milioane de euro.
Anul trecut, compania a avut afaceri de 102 milioane euro in anul 2010, in crestere cu 60% fata de 2009, detinand astfel in jur de 70% din totalul pietei locale de comet online de electronice si IT de 145 de milioane de euro.
Cresterea s-a datorat diversificarii portofoliului prin introducerea de noi produse si servicii, eficientizarii si automatizarii proceselor interne si atragerii unui numar mare de clienti din mediul de business.
Compania a fost anul trecut printre primii retaileri care au vandut produse foarte populare printre care tableta iPad si modelul iPhone 4, create de Apple.
Printre noile produse introduse in portofoliu anul trecut s-au numarat electrocasnicele si produsele de ingrijire personala, iar de curand compania a inceput sa comercializeze filme pe DVD si in format Bluray.
“In 2011 ne vom concentra pe adaugarea unor categorii noi de produse si pe dezvoltarea organica a tuturor categoriilor din portofoliu. Retailul online va ajunge la 20% din totalul pietei de retail din Romania pe segmentele pe care activam si vom contribui activ la atingerea acestei cifre,” a afirmat Iulian Stanciu (foto), director general eMag.
Astfel, un alt motiv care a dus la cresterea importanta a eMag anul trecut este faptul ca din ce in ce mai multi consumatori incep sa cumpere online datorita preturilor mai mici, dar si flexibilitatii.
Evolutia eMag intre 2006 si 2010:
Potrivit datelor eMag, circa 20% dintre cei 7,8 milioane de utilizatori de internet din Romania viziteaza lunar site-ul, in ultimul trimestru al anului trecut traficul ajungand la 1,7 milioane de vizitatori unici.
In ur