Cu o politica de expansiune in perioada de boom economic mult mai "potolita" decat cea a competitorilor, operatorul de hipermarketuri Cora tureaza acum motoarele si pune la bataie investitii de sute de milioane de euro in imobiliare. Care sunt planurile francezilor?
Pentru Cora criza economica a creat momentul oportun pentru reluarea expansiunii. Intrat pe piata romaneasca in 2003, retailerul a deschis doar trei hipermarketuri pana in 2010, timp in care concurentii sai principali - precum Carrefour sau Real Hypermarket - au inaugurat peste 20 de unitati in toata tara.
"Investim acum pentru ca inainte preturile erau prea mari", a explicat Philippe Lejeune (foto) motivul dezghetarii expansiunii incepand cu 2010. Fata de 2008, preturile terenurilor au scazut cu 15%, spune francezul, motiv suficient de bun pentru ca planurile sa se extinda in domeniul imobiliarelor.
La sfarsitul anului trecut, Cora Romania a demarat lucrarile la primul sau proiect pentru un centru comercial de 150.000 de metri patrati in centrul Constantei, pe locul unei foste zone industriale. Investitia se cifreaza la 100 de milioane de euro. Mall-ul, botezat Corall, urmeaza sa fie deschis catre public in semestrul al doilea din 2012.
"Este pentru prima data cand incercam sa construim un mall in Romania. Avem mai multe mall-uri in vest (Occident - n. red.), dar nu si aici", a spus Lejeune, in cadrul unei conferinte de presa organizate pentru prezentarea oficiala a proiectului.
Cunoscut mai degraba pentru discretia sa - Lejeune a aparut foarte rar in presa - francezul s-a aratat deschis sa vorbeasca atat despre business-ul cu hipermarketuri, dar mai ales despre cel al dezvoltarilor imobiliare.
"Eu ma ocup de managementul portofoliului de real-estate", a punctat Lejeune, care anunta planuri pentru inca doua mall-uri: unul la Brasov, care va presupune o investit