"Sunt fericit că a fost luată o decizie în urma anchetei împotriva Vodafone şi Orange, dar nu sunt mulţumit pentru că a fost luată după cinci ani şi pentru că am fost nevoit să închidem businessul", spune Sanjay Bhasin, indianul care a fondat Netmaster Communications, a cărui sesizare a dus la amendarea Orange şi Vodafone cu 63 de milioane de euro pentru abuz de poziţie dominantă.
Netmaster Communications era un operator care oferea servicii de telefonie fixă. Odată clienţi ai Netmaster, utilizatorii primeau un cod ce trebuia format înaintea oricărui număr de telefon, recunoscut de reţeaua celorlalţi operatori, şi redirecţionat către reţeaua Netmaster.
Bhasin susţine că în 2005 a depus două plângeri la autoritatea de reglementare în comunicaţii pe motiv că Orange şi Romtelecom îi bloca accesul la reţelele lor şi alta legată de faptul că împreună cu Vodafone practicau tarife mult mai mari decât cerea legea. Potrivit lui Bhasin, operatorii impuneau un tarif de interconectare abuziv, în condiţiile în care ei cumpărau minute de interconectare angro.
Tariful de interconectare este preţul plătit de către un operator pentru terminarea apelurilor în reţeaua altui operator. Respectiv ori de câte ori un utilizator al unei reţele realizează un apel către o altă reţea, furnizorul de servicii de telefonie al respectivului utilizator va achita un tarif de interconectare furnizorului reţelei în care se termină apelul.
"Vodafone nu a blocat niciodată accesul la reţeaua lor, dar a practicat un tarif mult mai mare decât cel stabilit de lege", spune Bhasin.
Investigaţia Consiliului Concurenţei, începută în urma sesizărilor făcute la autoritatea de reglementare în comunicaţii, pe atunci numită ANRC, a stabilit că în perioada 2004-2006 Orange şi Vodafone au practicat un tarif de interconectare pentru apelurile internaţionale mai mare decât cel stabilit de au