* Ei ameninţă cu greve ample
Sindicaliştii nu vor mai accepta, în acest an, noi disponibilizări în companiile "CFR" SA şi "CFR Călători" şi ameninţă cu greve ample. Gheorghe Frăţică, preşedintele Federaţiei "Mişcare Comercial", ne-a declarat: "În aces-te companii, personalul a ajuns la cotă de avarie şi la infrastructură există un risc la siguranţa circulaţiei. Am înţeles restructurările de personal pe timp de criză, dar aceste companii tot nu fac performanţă. Înseam-nă că problemele de management sunt în altă parte. Este nevoie şi de eficientizarea activităţii şi cheltuielilor, nu numai de scăderea salariilor şi disponibilizări. În plus, statul a investit puţin şi continuă să investească din ce în ce mai puţini bani în infrastructura feroviară".
Din Federaţia "Mişcare Comercial" fac parte, pe lângă angajaţii altor companii CFR, şi 10.800 de sindicalişti din CFR SA (companie care administrează toată infrastructura noastră feroviară). Din aceştia, 8.000 conduc circulaţia. Domnul Frăţică ne-a precizat: "Aceşti 8.000 de oameni au efectuat 250.000 de ore suplimentare, ceea ce arată că personalul CFR SA este subdimensionat. Doar o mică parte din aceste ore sunt şi plătite, iar oamenii lucrează în condiţii mizere. Anual, din CFR SA, cei care ies la pensie cumulează 3-5% din totalul personalului. Dacă se mai fac noi disponibilizări, atunci siguranţa pe calea ferată este pusă serios în pericol. Şi la CFR Călători personalul este la cotă de avarie, am putea spune".
Anul trecut, pe lângă disponibilizările de personal din toate companiile CFR, salariaţii au pierdut o treime din venituri. Pentru acest an, ei cer ca veniturile să le fie îngheţate la nivelul din 2010 şi nu mai sunt dis-puşi să renunţe şi la alte drepturi. "Oamenii sunt hotărâţi să înceteze lucrul dacă nu li se respectă această dorinţă", a mai spus domnul Frăţică.
* Situaţie mai puţin tensio