Antreprenorii români sunt sceptici şi trebuie să li se explice ce reprezintă serviciile de private banking, spune Gordian Gudenus, partener al băncii austriece Gutmann, men ionând totodată că banca este foarte selectivă în alegerea clienţilor şi verifică legalitatea averii acestora. "În România antreprenorii s-au dezvoltat după 1989, astfel încât sunt încă la prima generaţie şi, în primul rând, sunt sceptici. Dacă, de exemplu, vorbesc cu un antreprenor aflat la a patra generaţie, din Anglia sau Germania, acesta ştie exact ce este private banking-ul, ştie care este diferenţa dintre o bancă de private banking şi una comercială. În România trebuie să le explicăm ce înseamnă private banking, mai ales pentru că acest termen a fost folosit abuziv. Toată lumea numeşte orice private banking. Când vorbesc cu oameni care nu sunt obişnuiţi cu serviciile de private banking, mă întreabă "ce vrei să îmi vinzi?", iar eu le spun că nu am adus cu mine niciun produs", a spus Gudenus, care este responsabil pentru operaţiunile din Ungaria şi România ale băncii austriece, citat de Mediafax. De asemenea, acesta a arătat că banca a refuzat unele persoane din România drept clienţi, această strategie fiind implementată şi în alte ţări. "Suntem aproape de a avea 50 de clienţi în România acum. (...) Nu începem o relaţie decât dacă suntem siguri că originea fondurilor este legală, pentru că este o chestiune de reputaţie. Nu facem afaceri cu politicieni. Am evitat mereu politicienii pentru că aceştia pot fi atacaţi din motive politice, chiar dacă sunt nevinovaţi. De asemenea, nu vom avea parteneriate cu oameni implicaţi în scandaluri", a mai spus Gudenus.
Antreprenorii români sunt sceptici şi trebuie să li se explice ce reprezintă serviciile de private banking, spune Gordian Gudenus, partener al băncii austriece Gutmann, men ionând totodată că banca este foarte selectivă în alegerea cl