Informaţiile de contact ale "îngerilor păzitori" vor fi oferite turiştilor prin SMS. Aceştia vor fi percepuţi ca "un colac de salvare de către oaspeţii României"
"Îngerii păzitori", "Ne pasă", "România îţi urează bun venit", 20 de atracţii de top şi 10 circuite de top reprezintă principalele "tactici" cu care ministrul Elena Udrea vrea să dubleze, în patru ani, numărul de turişti străini din România. Concret, ponderea lor ar putea creşte de la 25% la 50% din totalul turiştilor. În 2009, numărul total al turiştilor străini în România a fost de 7,5 milioane persoane, potrivit INS.
Pentru atingerea acestui scop, Udrea a anunţat joi lansarea Planului de marketing strategic şi operaţional pentru România în perioada 2011-2015. "Este pentru prima dată când promovarea României se va face în mod profesionist, după recomandările unor specialişti. Planul de marketing strategic ne va spune cum, unde, cu cine şi către cine ne vom îndrepta acţiunile de promovare a turismului din România", a declarat Elena Udrea.
Ea a spus că promovarea turismului românesc va fi făcută cu precădere prin intermediului internetului. De altfel, jumătate din bugetul de comunicare, a cărui valoare este de 13,2 milioane de euro anul acesta, de 17,5 milioane de euro în 2012 şi de 13 milioane de euro în 2013, va fi alocată promovării online.
"Îngerii păzitori" - studenţi angajaţi în call centere
Iniţial, "îngerii păzitori" vor putea fi apelaţi exclusiv la un număr gratuit de telefon, însă, ulterior, la destinaţiile turistice considerate "esenţiale", turiştii ar putea fi întâmpinaţi de personal specializat, în uniformă, care va oferi informaţii celor interesaţi, potrivit informaţiilor obţinute de gândul.
"Într-o primă fază, îngerii păzitori vor fi disponibili exclusiv la un număr de telefon cu acces gratuit / adresă email, dar, ulterior, România ar pu