eMag, cel mai mare retailer online de pe piaţa locală, a obţinut anul trecut afaceri de 102 mil. euro, în creştere cu 60% comparativ cu 2009, în condiţiile în care piaţa de comerţ online electro-IT a avut un avans până la 145 mil. euro.
Iulian Stanciu, directorul general al eMag, susţine că rezultatele de anul trecut s-au datorat introducerii unor noi game de produse şi servicii şi a atragerii unui număr important de clienţi companii. Anul trecut, retailerul a început să vândă şi electrocasnice de mari dimensiuni precum congelatoare, frigidere sau maşini de spălat.
Cel mai bine vândute produse au rămas laptopurile, eMag fiind cel mai mare vânzător de astfel de produse de pe piaţa locală, având o cotă de 25%.
Compania are în prezent şase showroom-uri în ţară, ultimul fiind deschis în luna septembrie 2010 la Constanţa, în urma unei investiţii de aproape 60.000 de euro. Pentru acest an, compania estimează afaceri de 150 mil.euro.
"În 2011 ne vom concentra pe adăugarea unor categorii noi de produse şi pe dezvoltarea organică a tuturor categoriilor din portofoliu", a adăugat Iulian Stanciu. El susţine că retailul online de electro-IT va ajunge în 2011 la 20% din totalul pieţei de retail din România, la circa 220 mil. euro, în condiţiile în care întreaga piaţă (care include şi retailerii tradiţionali precum Domo, Altex sau Flanco) va creşte cu 10 procente, la 1,1 mld. euro. Reprezentanţii eMag susţin că anul trecut au avut o cotă de 70% pe piaţa de comerţ online de electro-IT.
Potrivit oficialilor eMag, site-ul magazinului online a avut 1,7 milioane de vizitatori unici în ultimul trimestru al anului trecut, dintre care 8% au şi cumpărat un produs. Rata de conversie a crescut anul trecut de la 6,7% în luna ianuarie la 8 procente în decembrie. Site-ul eMag nu este monitorizat de niciun serviciu de monitorizare a audienţei pe internet. @N_