Retailerul francez Cora, prezent pe piaţa locală cu cinci hipermarketuri, va intra pe segmentul mallurilor, urmând să inaugureze în al doilea semestru din 2012 proiectul Corall din Constanţa, în urma unei investiţii de 100 mil. euro.
Următoarele două proiecte de malluri ale francezilor de la Louis Delhaize, acţionarii Cora, vor fi construite la Braşov şi Bacău, însă pentru acestea nu a fost avansat un termen de finalizare. Cora devine astfel primul jucător din retailul alimentar care intră în competiţie cu dezvoltatorii de malluri, o piaţă de peste 50 de centre comerciale.
"Următoarele două malluri vor fi construite la Braşov şi Bacău. Avem deja terenurile, aşteptăm autorizaţia de construire", a declarat Philippe Lejeunne (55 de ani), directorul general al Cora România, care conduce operaţiunile retailerului încă de la intrarea pe piaţă, în urmă cu zece ani.
Primul mall deschis de Cora în România, cel din Constanţa, în care francezii investesc 100 de milioane de euro, va avea o suprafaţă totală de 150.000 de metri pătaţi. Hipermarketul Cora din acest mall se va întinde pe o suprafaţă de 8.500 de metri. Circa o pătrime din suprafaţa totală a mallului va fi destinată secţiunii de entertainment, în condiţiile în care în restul centrelor comerciale aceasta ocupă sub 20%, potrivit reprezentanţilor companiei de consultanţă imobiliară CB Richard Ellis, agentul de închiriere al proiectului.
Corall va mai găzdui şi alte 150 de magazine.
În ceea ce priveşte gradul de ocupare al acestui mall, Luiza Moraru, head of Retail Department în cadrul CB Richard Ellis, spune că leasingul s-a deschis doar de o săptămână, însă până la finalul acestui an speră ca gradul de ocupare să ajungă la 50%. "Noi nu deschidem niciodată cu un grad de ocupare sub 95%". Preţul chiriei variază între 10 şi 60 de euro pe metru pătrat în funcţie de suprafaţa magazinului