Autostrada Cernavodă-Constanţa va fi finalizată abia în 2012, însă în această vară se va putea totuşi circula spre mare doar pe o bandă, a anunţat astăzi la Constanţa ministrul tranporturilor, Anca Boagiu. Sursa: FERI PREDESCU
Constructorii autostrăzii au asigurat-o că tronsonul Medgidia-Constanţa va deveni operabil pe o linie, până în data de 30 iunie, iar tronsonul Cernavodă-Medgidia, până la 30 septembrie.
"Îmi iau angajamentul că voi veni la Constanţa foarte des, dacă ăsta este un motiv să stimulăm şi constructorii şi consultanţii să fie prezenţi pe şantier", a spus Anca Boagiu, precizand că a vizitat lucrările pentru a afla "care este adevărul".
Ea şi-a arătat mulţumirea că a reuşit să elimine "obstacolul exproprierilor", dar încă vede o "problemă" în faptul că descărcările de sarcină arheologică se desfăşoară anevoios. Aşa că, a dat dispoziţie "colegilor de la Compania de Autostrăzi să angajeze arheologi care să meargă în paralel, ca să putem să ne facem treaba".
Din discuţiile purtate cu Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri, constructorii şi consultanţii, "rămâne încă o problemă - partea de autostradă care revine companiei franceze Calos (Cernavodă-Medgidia) şi nu vă ascund că aceia care sunt responsabili pentru avânatul muncitoresc cu care a fost prezentată finalizarea acestui tronson dar şi pentru încheierea acestui contract, vor trebui să dea socoteală".
Compania Colas, principalul vinovat
Probleme vin şi din partea autorităţilor locale, consiliul judeţean nu ar fi emis certificatul de urbanism pentru porţiunea deviată de 14 kilometri dinspre Cernaovodă . "Sper ca autorităţile locale să emită acest certificat astfel încât ministerul să reînoiască autorizaţie de construcţie", a spus Anca Boagiu. Vina cea mai mare pentru întârzierea lucrărilor la autostradă pare să fie a companiei Colas,