Fără niscaiva vrăji făcute de Ministerul Transporturilor, Autostrada Soarelui nu va fi gata în 2011, după cum spune ministrul de resort, Anca Boagiu. Respectarea termenului strâns ar necesita sute de muncitori şi utilaje care să lucreze zilnic. La faţa locului se vede altceva.
Cinci muncitori sprijiniţi în lopeţi şi două excavatoare, cam asta era tot ce se putea vedea zilele trecute pe şantierul Autostrăzii Cernavodă-Constanţa, primul tronson, cel spre Medgidia. Şoferilor care ajung la capătul Autostrăzii Soarelui li se iveşte în faţă un debleu promiţător care străpunge dealurile din vecinătatea oraşului, semn că lucrările ar fi început. Un panou la intrare anunţă constructorul, precum şi sursa de finanţare a lucrărilor, şi anume fondurile europene. Odată depăşit dealul săpat, după numai câteva sute de metri cel care se aventurează pe traseu trebuie să se întoarcă deoarece cele două fâşii săpate şi nivelate după cum vor arăta sensurile de circulaţie ale autostrăzii se opresc brusc, fără speranţă, în faţa pădurii încâlcite.
Pe undeva la mijloc şi la capătul dinspre Medgidia se fac alte lucrări. Pe la jumătate au fost făcute niscaiva defrişări şi cam atât, iar grosul lucrărilor, zice-se, sunt spre Medgidia. Acolo începe tronsonul spre Constanţa al firmelor Astaldi-Max Bogl şi se sfârşeşte cel al companiei franceze COLAS. Italienii tocmai au început podul pe care drumul judeţean din zonă va traversa autostrada, iar francezii au adus terasamentul până la el. Pe porţiunea COLAS lucrează doar patru muncitori care aranjează debleul săpat de două excavatoare şi cam atât. Preţ de cinci kilometri spre Cernavodă firma COLAS a săpat dealul pentru a face loc viitoarei autostrăzi. Cu excepţia celor patru angajaţi, nicăieri nu mai poate fi zărit picior de om sau vreun utilaj.
Undeva pe mijlocul viitoarei autostrăzi, cocoţat pe o bucată din vechiul de