Pentru cine există arta contemporană? Ce înseamnă mainstream şi ce înseamnă artă populară, artă comunitară, artă angajată? Mai ales, ce fel de artă ar trebui subvenţionată de stat şi de ce?
„În ce fel răspund artele contemporane nevoilor indivizilor şicomunităţilor? Este important ca arta să-şi asume un rol de coeziune comunitară,de implicare politică, de intervenţie socială? Iar dacă o astfel de artă nu este neapărat necesară, ar trebui săfiearta finanţată din bani publici? Este un discurs artistic elitist necesar societăţii, sau evenimentele de tip ”Festivalul berii” sunt mai utile decât spectacolele fără spectatori? Care sunt drumurile prin care arta/ artele pot ieşi din zona elitistă, închisă, a comunităţii de artişti şi critici? Prin care artele potcoborî din “turnul de fildeş” – expresie demonetizată de regimul 1948-89, darcare se potriveşte atât de bine artei de după 1990. Produce discursul artistic o schimbare reală în plan social şipolitic? Poate fi produsă o astfel de schimbare printr-o intervenţie directă în comunităţi specifice? Sau prinpunerea îndiscuţie a unei probleme de interes la niveluluneicomunităţi, al unui oraş/ sat, al unei categorii sociale?“ David SCHWARTZ
Dezbatere – luni, 21 februarie, ora 19.00, Sala Rondă a Centrului Naţional al Dansului
Invitaţi: Gianina Cărbunariu, Manuel Pelmuş, David Schwartz
Pentru cine există arta contemporană? Ce înseamnă mainstream şi ce înseamnă artă populară, artă comunitară, artă angajată? Mai ales, ce fel de artă ar trebui subvenţionată de stat şi de ce?
„În ce fel răspund artele contemporane nevoilor indivizilor şicomunităţilor? Este important ca arta să-şi asume un rol de coeziune comunitară,de implicare politică, de intervenţie socială? Iar dacă o astfel de artă nu este neapărat necesară, ar trebui săfiearta finanţată din bani publici? Este un discurs artistic elitist ne