Sud-coreenii de la KIA și-au anunțat intenția de a lansa o puternică ofensivă în Europa cu scopul de a urca, în următorii doi ani, pe locul 10 în clasamentul vânzărilor de vehicule de volum.
În 2010, producătorul asiatic a ocupat poziția a 16-a în clasamentul Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) cu o cotă de piață de 1,9%.
Conform ANE, ambiția KIA este lăudabilă însă coreenii vor trebui să depășească la capitolul vânzări mărci care s-au comportat foarte bine în ultima perioadă precum Skoda, Dacia sau chiar marca–soră Hyundai. Deși gama de produse a KIA diferă radical de cele ale Dacia sau Skoda, depășirea acestor două branduri la capitolul vânzări pe piața Europeană va fi destul de dificilă.
Anul trecut, KIA a comercializat în UE 257.857 autoturisme, în creștere cu 3,9% față de anul anterior. În același timp, Skoda a vândut 446.767 unități în scădere cu 4,5% față de 2009, iar Dacia a crescut cu 9,1% până la 257.753 unități. Și Hyundai a avut un an bun înregistrând o creștere de 4,4% până la 347.529 autoturisme. În calea ambițiilor KIA mai stau și SEAT, Nissan sau Toyota, toate cu vânzări mai mari decât cele ale producătorului coreean.
Ambiții justificate
Oficialii KIA consideră că atingerea poziției a 10-a în clasamentul mărcilor de volum, care exclude mărci de lux precum Audi, BMW sau Mercedes-Benz, poate fi atinsă grație noilor modele care vor fi lansate în 2011 și 2012. „Avem produsele, ambiția și încrederea dealerilor noștri pentru a ajunge unde ne-am propus”, a declarat Paul Philpott, șeful operațiunilor la KIA Motors Europe. Oficialul nu a uitat să adauge și că „în acest moment, produsele noastre sunt mai bune decât notorietatea brandului”.
Mai concret, KIA mizează în acest an pe lansarea noilor modele Picanto și Rio, ambele având programată prezentarea oficială la Geneva Motor Show. Da