Suma alocată în acest an pentru programul de înnoire a parcului auto naţional (cunoscut sub numele de Programul „Rabla") este de 228 milioane lei, de trei ori mai mică decât plafonul total disponibil, de 772 milioane de lei, pentru plata primelor de casare din 2010. Premierul Emil Boc a anunţat însă că suma alocată în acest an ar putea fi suplimentată „în funcţie de cererea pieţei".
Plafonul de 228 milioane lei a fost stabilit în şedinţă de Guvern, prin aprobarea bugetului Fondului de Mediu, prin care este derulat acest program.
„Potrivit informaţiilor pe care le avem de la Ministerul Mediului, începând cu partea a doua a lunii martie, acest program va fi operaţional. Din suma alocată am lăsat posibilitatea deschisă ca, în cazul în care această sumă va fi consumată, să suplimentăm cu bani programul pentru a satisface nevoile pieţei", a declarat Emil Boc.
Programul „Rabla" ediţia 2011 urmează să demareze în jurul datei de 20 martie. Românii vor putea să-şi ducă la casat maşinile mai vechi de zece ani, în aceleaşi condiţii ca şi anul trecut. Pentru fiecare maşină dusă la Remat, se acordă un tichet, în valoare de 3.800 de lei (în jur de 882 de euro), iar la cumpărarea unei maşini noi se pot utiliza cel mult trei asemenea vouchere, care se scad din preţul final.
În 2010, prin Programul „Rabla", au fost casate 190.000 autoturisme şi achiziţionate 63.000 unităţi, dintre care 26.000 de producţie autohtonă. Din tichetele valorice emise au fost utilizate 99%. Tichetele au putu fi val-orificate până la 31 ianuarie 2011. Cele mai multe maşini casate în cursul anului trecut aveau o vechime între 15 şi 20 de ani.
Ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a precizat că în România mai sunt peste 200.000 de maşini mai vechi de zece ani, care ar trebui casate, iar Ministerul Mediului a decis să continue programul „Rabla" în acel