Cetăţenii îşi vor putea plătii dările către bugetul local şi vor putea solicita diferite informaţii şi documente prin intermediul internetului.Programul va fi operaţional de la data de 1 martie. Valoarea proiectului este de 50.000 de euro.
Primăria Alba Iulia a finalizat implementarea unui sistem informatic de 50.000 de euro la nivelul instituţie. Banii au fost folosiţi pentru cumpărarea de echipamente electronice şi pentru crearea unui portal cu informaţii utile pentru cetăţeni.
Noul site www.apulum.ro va fi disponibil pentru albaiulieni începând cu data de 1 marie.
„Proiectul pune la dispoziţia cetăţenilor un portal ce va funcţiona ca punct unic de acces pentru cetăţeni şi mediul de afaceri, menit să înlocuiască deplasarea la ghişeu şi interacţiunea fizică dintre cetăţean sau reprezentantul unei firme şi funcţionarul public“, a precizat Nicolaie Moldovan, de la departamentul Programe din cadrul primăriei.
Acces pe bază de parolă
Pe baza unei parole de acces, cetăţenii vor avea acces la o serie de informaţii disponibile pe site.
„Totul se face pe bază de cod numeric personal. Se trimite o cerere online către primărie cu datele de contact. Pentru validarea acestora e necesată deplasarea cetăţeanului la primărie unde va primi parola de acces. Din acest moment va putea să urmărească care este situaţia lui fiscală, ce plăţi trebuie să facă spre primărie, care este valoarea impozitelor şi taxelor locale, a concesiunii, redevenţei, a chiriei sau a amenzii“ a spus Cătălin Popa, reprezentantul firmei Industrial Software, care s-a ocupat de implementarea sistemului informatic.
Tot online se pot depune sesizări şi se pot solicita diverse informaţii, precum costurile eliberării unui certificat de urbanism.
Portalul permite accesul în timp real la informaţii. „Aplicaţia permite vizualizarea tuturor proiectelor des