Profesorii ajută la teme zeci de micuţi instituţionalizaţi. La finalul semestrului, elevii care au înregistrat cel mai mare progres la şcoală vor fi premiaţi.
Biblioteca Bucovinei „I. G. Sbiera“, în parteneriat cu şapte unităţi şcolare şi cu Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Suceava, a iniţiat proiectul
„Ajutor la teme“, care se adresează copiilor din centrele de plasament. Zeci de profesori suceveni s-au înscris ca voluntari în acest proiect şi oferă meditaţii în mod gratuit copiilor din centrele de plasament „Speranţa“ şi „Colţ Alb“ din Suceava.
„Prin acordarea unor meditaţii periodice, asigurate de profesori voluntari, se urmăreşte îmbunătăţirea situaţiei lor şcolare, reducerea diferenţelor faţă de colegii lor, proveniţi din familii normal constituite, dar şi ridicarea gradului de încredere în forţele proprii şi stimularea potenţialului intelectual“, a explicat Gabriel Cărăbuş, directorul Bibliotecii Judeţene.
Săptămânal au loc 44 de meditaţii cu toţi cei 45 de copii înscrişi, unii dintre ei solicitând ajutor la cinci materii şcolare. Grupele sunt foarte bine stabilite, de câte doi sau trei copii, însă sunt şi cazuri în care un profesor se ocupă de un singur elev. Sindicatul Bibliotecii Bucovinei, „Bibliotheca“, a găsit sponsori care au donat copiilor caiete, pixuri şi creioane, pe care le folosesc la meditaţii.
Proiectul este unic în ţară
Profesorii stabilesc meditaţiile în afara orelor pe care trebuie să le susţină la şcoală, astfel că activitatea didactică nu le este afectată în niciun fel.
„Noi avem nouă profesori înscrişi la acest proiect, care fac meditaţiile în timpul liber. Orele lor sunt puse astfel încât să nu afecteze activitatea de la şcoală“, ne-a spus Crăiţa Buda Niga, directorul Colegiului Tehnic de Industrie Alimentară Suceava. Iniţiativa acestei