Americanul Joshua Marston a mai venit in competitia mare a Berlinalei cu filmul sau de debut, "Maria Full of Grace", distins in 2004 cu Premiul "Alfred Bauer" si cu Premiul de interpretare feminina pentru neprofesionista Catalina Sandrino Moreno (lansata astfel intr-o cariera internationala).
Cu "The Forgiveness of Blood", al doilea sau film, Marston si-a mutat atentia de la traficul de droguri din America de Sud spre legile nescrise, dar puternice din nordul Albaniei. Mai exact, se refera la codul moral Kanun, datand din secolul al XV-lea, care a fost interzis de Enver Hoxha, dar care a fost reluat dupa caderea comunismului, in 1992.
Kanun, instituit de printul Leke Dukagjini in secolul al XV-lea, impune legi pentru toate aspectele vietii - pentru munca, proprietate, casatorie, biserica sau familie. Dupa 1992, coruptia mai ales i-a facut pe albanezi sa vada ca statul nu e in stare sa le faca dreptate si de aceea sa prefere traditia impusa de Kanun.
Acest cod prevede ca atunci cand membrul unei familii e ucis, membrii de sex masculin ai familiei ucigasului sa poata plati cu viata. Ei sunt de asemenea obligati ca in semn de respect pentru pierderea celeilalte familii sa nu iasa din casa lor.
In laborioasa documentare pentru film, Joshua Marston a cunoscut multi barbati si tineri care au fost multi ani prizonieri in propria lor casa, printre care un baiat care a stat de la varsta de 5 pana la 17 ani.
Din 1992 incoace, mai mult de 9500 de barbati au fost ucisi in cursul acestor acte de razbunare si 20.000 de baieti si barbati au fost izolati perioade diverse de timp.
Impreuna cu un scenarist albanez stabilit la New York, Andamion Murataj, cu care a facut documentarea, Joshua Marston a comprimat numeroasele informatii obtinute in cursul documentarii.
Cei doi au scris apoi impreuna povestea u