Furnizorii de servicii de Internet, telefonie fixă şi mobilă reprezintă entităţile în care românii au cel mai ridicat nivel de încredere în privinţa gestionării datelor personale în siguranţă, la polul opus plasându-se autorităţile şi comunităţile online, potrivit unui studiu Nokia Siemens Networks. "Nivelul ridicat de încredere pe care oamenii îl au în operatorii telecom este o oportunitate esenţială pentru ca aceştia să le ofere servicii mai ţintite şi mai relevante, contribuind astfel la dezvoltarea afacerii. Datorită tehnologiilor pentru protecţia datelor personale, clienţii vor putea să navigheze pe Internet în mai mare siguranţă, vor putea să îşi gestioneze propriile date şi vor beneficia de un control mai mare în ceea ce priveşte tranzacţiile financiare", a declarat şeful Nokia Siemens Networks România, Dragoş Chivu, într-o conferinţă de presă.
Rezultatele studiului arată o creştere semnificativă a conştientizării cu privire la utilizarea corectă, dar şi greşită a datelor personale de către terţi, în comparaţie cu anul 2009. De asemenea, studiul a evidenţiat faptul că datele personale ale utilizatorilor de telefonie mobilă şi Internet, care includ nume, fotografii şi ocupaţia, sunt din ce în ce mai mult privite ca având un grad ridicat de sensibilitate şi necesitând o protecţie mai mare.
În ceea ce priveşte atitudinea generală faţă de securitatea datelor personale, majoritatea respondenţilor au fost de acord că protecţia datelor personale este un subiect important (88%), considerând în acelaşi timp că nu au control asupra datelor personale (70%). "Drept urmare, 6 din 10 respondenţi declară că îşi aleg destinatarii datelor personale cu foarte mare grijă", a spus Chivu.
În ceea ce priveşte tipul de date pe care respondenţii sunt dispuşi să le divulge, românii par îngrijoraţi de partajarea datelor cardurilor de credit, 86% dintre respondenţi c