Müller Dairy România, o asociere între germanii de la Müller şi acţionarii Tuborg România, a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de peste 9,5 milioane de euro, de 2,5 ori mai mare decât în 2009, însă a continuat să fie pe pierderi.
Compania, prezentă pe piaţa locală din luna august a anului 2008, a avut în 2009 pierderi mai mari decât cifra de afaceri, respectiv pierderi de 4,76 mil. euro la afaceri de 3,8 mil. euro, potrivit datelor publicate de Registrul Comerţului.
"Valoarea pierderilor înregistrate anul trecut de companie se încadrează în planul nostru pentru cinci ani. Însă nu sunt bani pierduţi, sunt bani investiţi în consolidarea şi loializarea brandului pe piaţa românească, e normal să nu faci profit în primii ani", a spus Tzafrir Granat, executivul de origine israeliană care a preluat la începutul acestui an conducerea companiei. Anterior Granat a fost vicepreşedinte de marketing al companiei. Müller Dairy România este un jointventure între nemţii de la Müller şi Central Bottling Company (CBC), care este acţionar al companiei Coca-Cola Israel, dar şi al producătorului berii Tuborg de pe plan local.
În prezent, Müller are în România 11 produse şi intenţionează să mai aducă noi sortimente, în funcţie de "nevoile consumatorilor". Cu toate acestea, românii nu sunt mari consumatori de iaurt, consumul per capita fiind de 4,25 kilograme pe an, în creştere cu 6,25% faţă anul anterior.
"Cred că va creşte consumul de iaurt până la 4,5 kg/capita în acest an în România. În Franţa, consumul per capita este de patru ori mai mare, în Germania de 3,5 ori mai mare, iar în ţări precum Cehia sau Polonia consumul este dublu faţă de România", a mai spus Granat. El a adăugat că retailul modern aduce 70% din vânzările companiei, restul fiind generat de magazinele tradiţionale şi că în prezent compania deţine o cotă de piaţă de 12% pe segmentul de ia